Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2013. szeptember 26., csütörtök

Esküvöi cake pops 3. Banános pops

 
Barbi barátnőm esküvőjére készített popskollekcióból már bemutattam Nektek a sacher torta ízűt és a citromos-kókuszosét, most pedig egy nagy kedvencet hoztam, amivel már sokszor, sok helyen sikert arattam. A banános cake pops. Amiért pedig még sokkal jobb, mint a többi, hogy nem kell sütni, így pikk-pakk megvan, nem kell napokkal előtte elkezdeni a tésztaalap lesütését és a szárítással se kell bajlódni. Egyszerű és nagyszerű.
 
A recept már szerepelt korábban a blogon, de hogy ne kelljen  visszakeresgetni, ismét leírom:
 
Hozzávalók (kb. 20 db-hoz)
4 db közepes méretű banán
3 evőkanál porcukor
1-2 teáskanál citromlé
1 citrom reszelt héja
min. 30 dkg darált keksz + amennyit felvesz a tészta
 
Cake pops összeállításához:
15 dkg étcsokoládé
dekor gyöngyök a díszítéshez
20 db nyalókapálcika
 
 
1. Egy nagy tálban a banánokat villával törjük össze. Adjuk hozzá a porcukrot, a citromlevet, reszeljük bele a citrom héját, majd végül annyi darált kekszet, amennyi ahhoz kell, hogy ne legyen túl lágy a tészta. Addig gyúrjuk a masszát, amíg egy jó, nem túl kemény, nem túl lágy tésztát kapunk. Érdemes fokozatosan hozzáadni a darált kekszet, mert előfordulhat, hogy valakinek kevesebb is elég lesz, mint a megadott mennyiség. (Nyilván függ a banán méretétől is. Én most 4 közepes banánt vettem.)
 
2. Ha kész a massza, tegyük a fagyóba legalább 2-3 órára, majd formáljunk egyforma dió nagyságú golyókat és mehetnek vissza a fagyóba.
 
3. Mielőtt kivennénk a fagyóból a banános golyókat, a csoki 2/3-át vízgőz felett felolvasztjuk, majd a tűzről levéve a maradék 1/3 csokit is felolvasztjuk benne.
 
4. Mártsuk a csokiba a nyalókapálcikát, szúrjuk bele a banángolyóba, majd forgassuk meg egy kanál segítségével az olvasztott csokiban, egyből (amíg nem szárad meg a csoki) dekoráljuk gyöngyökkel, majd állítsuk egy magas falú pohárba száradni vagy ahogy most én készítettem, állítsuk fejjel lefelé őket egy sütőpapírral lefedett deszkára/tálcára. Ha készen vannak, mehetnek be a hűtőbe hűlni.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena