Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2013. június 11., kedd

Eszpresszós csokis cupcake eperrel

 

Azon szerencsés bloggerek egyike vagyok, akik személyesen is ismerhetik Eztettem Écit. Hosszú levelezgetések után egy tavaszi délutánon egy budapesti belvárosi bisztróban futottunk össze először, részben, hogy végre személyesen is megismerjük egymást, részben mert átadta nekem ezeket a gyönyörűséges rózsaszín kapszlikat, hozzá illő rózsaszín szívószálakkal.
 
Akkor még kidolgozás alatt állt a webshop, Eztettem: a bolt, ami azóta szépen el is indult, így már Ti is bátran rendelhettek online a cupcake-papírok, vintage papír szívószálak mellett pecséteket és újrahasznosított papírból készült kísérőkártyákat is.
 
Nagyon boldog vagyok, hogy a kapszlik első hivatalos megjelenése a nyilvánosság előtt 2013. május 18-án megrendezett DesszertPiknikünkön volt. Ezúton is köszönjük még egyszer Écinek, hogy a kapszlikkal hozzájárult a piknik sikeréhez!!! :) Nagy sikerük volt már akkor is a kapszliknak is, sokan kérdezgették, honnan szereztük be őket. Hát tessék, május 23-ától bárki bátran rendelhet szebbnél szebb kapszlikat, hozzá passzoló szívószálakkal a szivárvány minden színében. Én már szert tettem a rózsaszín mellett kékre, sárgára, fekete-fehérre, kis pöttyösre, nagy pöttyösre, függőlegesen csíkosra, vízszintes csíkosra....Ti mire vártok? :) Kattintsatok!!

Hozzávalók (10 darabhoz):
75 g vaj
3 dl liszt
1 dl holland kakaópor
1 teáskanál sütőpor
2,5 dl cukor
1 nagy tojás
1 dl eszpresszó kávé
1,5 író (1 dl tej + 1 evőkanál citromlé vagy ahogy most én használtam 1 kis pohár kefír)

Csokikrémhez (kb. 15 darabhoz):
120 g étcsokoládé (min. 60%-os)
150 g vaj
1, 75 dl porcukor
0,75 dl kakaópor

+ eper , csokireszelék a díszítéshez


A muffin elkészítése:
1. Melegítsük elő a sütőt 175°C-ra. A muffinformát béleljük ki hagyományos muffinpapírral.

(Hasznos infó a kapszlik használatához: A kapszlikba én csak sütés után tettem bele a muffinokat, mert tapasztalat szerint a vajas  vagy olajos tésztától sütés közben kicsit átáznak a kapszlik vagy kicsit színüket vesztik.)

2. A vajat olvasszuk meg, majd hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt, keverjük hozzá a lefőzött eszpresszó kávét.
3. Egy másik tálban kavarjuk össze a lisztet, a kakaóport, a sütőport.
4. A tojást az íróval kavarjuk el, majd ehhez adjuk hozzá a kávés vajat, végül pedig a száraz hozzávalókat. 
5. A masszát kanalazzuk a muffinformákba, majd az előmelegített sütőben tűpróbáig süssük. (kb. 15-20 percig).

A krém elkészítése:
1. A csokoládét vízgőz felett olvasszuk fel és hagyjuk kihűlni.
2. A puha vajat közben verjük habosra, amíg ki nem fehéredik. Ekkor adjuk hozzá a porcukrot, a kakaóport, majd a kihűlt olvasztott csokoládét.

A cupcake összeállítása:
1. A kész krémet habzsákba töltöm és a muffin tetejét ízlés szerint díszítem, majd dekorációnak használhatunk még epret, vagy akármilyen más idénygyümölcsöt. Én most a rózsaszín kapszlik miatt választottam epret, de bármilyen piros, rózsaszín gyümölccsel klasszul nézhet ki.












 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena