Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2013. május 3., péntek

Epres citromos túrótorta - sütés nélkül


Mónika napra készítettem  a kolléganőmnek tegnap este az Oxygén Wellnessben lenyomott 90 perces Rubint Réka edzés után ezt a finom, könnyű, nyári túrótortát.  Legtöbbször nyáron készítem ezt a sütit, különösen amikor kint 40 fok van és már nincs kedvem még 200-ra bekapcsolni a sütőt. Mindig sikert aratok vele, gyors, könnyű, isteni a krémesen lágy, kicsit savanykás citromos krémmel.

Hozzávalók:
A kekszes aljhoz:
25 dkg darált háztartási keksz
7,5 dkg vaj
2 evőkanál porcukor
tej, amennyit felvesz

A túrókrémhez:
50 dkg túró
2 kis pohár natúr joghurt
3 citrom reszelt héja és leve
10 dkg porcukor
2-2,5 púpos evőkanál zselatinpor


1. Egy nagy tálban a darált kekszet elkeverjük a porcukorral, majd hozzáöntjük az olvasztott vajat és és annyi tejet, hogy egy jól formázható tésztát kapjunk.  (Én mivel most nem volt otthon tej, egy kis pohár natúr joghurtot - kb. 150 g - használtam.)
 
2. A kész tésztát egy 24 cm-es kapcsos tortaformába belenyomkodjuk, majd félretesszük, amíg elkészítjük a túrókrémet.
 
3. A túrót villával összetörjük, majd hozzákeverjük a joghurtot, cukrot, a citromok reszelt héját.
 
4. Egy kis lábasba kifacsarjuk a citromok levét, hozzáadunk 4 nagy evőkanál langyos vizet, majd a zselatinport. A zselatint a csomagoláson található instrukciók szerint folyamatos kevergetés mellett felforraljuk, majd félretesszük, amíg kicsit hűl. Közben is kavarjuk meg néha.
 
5. Ha a zselatin éppen csak langyos, hozzákavarjuk a túrós masszához és egyből rá is öntjük a kekszes alapra és letakarva betesszük a hűtőbe, amíg a túrókrém megdermed. A legjobb szerintem egy éjszakára betenni. Ha a túró megdermedt, díszíthetjük bármilyen idénygyümölccsel, illetve tehetünk rá zselét is (én ezt most kihagytam, mert nem rajongok érte igazán).
 
 
 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena