Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2013. április 15., hétfő

Sibiriens Soppkök, Stockholm (Szibéria levesbárja) - étteremteszt

 
A hétvégét kint töltöttem Stockholmban. Csodás volt. Végre kint is kezd tavaszodni. Szombaton délután azonban mivel még kicsit borongós volt az idő, a párom, mivel tudja, hogy imádom a leveseket,  meglepetésként elvitt a lakásunktól kb. 3 perc sétára található levesbárba, a Sibiriens Soppkök-be. :)
 
Nagyon kis hangulatos kis étterem, tipikus svéd dizájnnal, hangulattal. Az egész étterem szerintem 20m2 se volt és kb. 14 embert tud egyszerre vendégül látni, de én pont ezért a családias környezetéért szeretem a stockholmi kávézókat, bárokat, éttermeket. 

Az étlapon 10 fix a la carte leves van, plusz még naponta változó ajánlatok. Emellett mini tapasok, sajttál, bresaola tál, tésztasaláta, toast (világos vagy sötét kenyérből készítve), és persze naponta változó desszertek.


Néhány a fix levesek közül:
- Gulasch: azt hiszem nem kell kommentáljam. Azért megkóstolni nem kóstoltam meg
- Clam: krumpli, bacon, kagyló, tej, tejszín
- Chorizo: friss spanyol chorizo kolbász, krumpli, bazsalikom, fokhagyma, paradicsom
- Sparris: fehér spárga, lazac, póréhagyma, bor,
- Yam: kókusztej, halszósz, currykrém, citromfű
- Kai: kókusztej, halszósz, currykrém, gomba, citromfű, tészta, csirke
- Orange: tejszínes csirke húsleves, narancs, bazsalikom, cukkini, mango, bor, paprika, tejszín és tészta
- Ella: enyhén chilis paradicsomleves (betétként kérhető hozzá rizs vagy tészta)

A rendelés leadását követően, amíg a leveseinkre vártunk, hoztak nekünk egy kis finom svéd kenyérválogatást, hozzá finom friss zöldfűszerrel összekevert sajtkrémet és svéd vajat is. Na ez kész életveszély volt. Ha nem fogtam volna magam vissza, szerintem ott megettem volna mindet együltőben. Azt még nem mondtam ugyanis, hogy a friss svéd magos, barna (minél sötétebb, annál jobb) kenyerek a kedvenceim.



Mr. M. választása a Kai-ra esett. Neki nagyon ízlett, de ő imád minden ázsiai kaját, így nem nehéz mellényúlnia.


Én az Ella paradicsomleves mellett döntöttem, mivel nem kívántam semmilyen édeskés, kókusztejes levest. Nagyon jó csípős volt, a belefőzött kis rizzsel pedig nagyon tartalmas volt.
Ja és azt hozzáteszem, hogy mindketten fél adagot kértünk és így is bőséges nagy adagot kaptunk. Jesszus, meg se bírtam volna enni egy egész férfias adagot. :)


Szóval, ha esetleg Stockholmban jártok, mindenképp érdemes felkeresni ezt az éttermet Vasastanban. Gyalog kb. 15-20 perc a Sergelstorg-tól.
 
Sibiriens Soppkök
Cím: Roslagsgatan 25, 113 55 Stockholm (Vasastan)
Telefon: +46 (0) 815 00 14
Nyitvatartás: H-P: 10:00-22:00, Sz: 12:00-22:00


2 megjegyzés:

  1. Hű nagyon kis cozy!!! Lehet, h kipróbáljuk! :) ps. nem akarok kötözködni tényleg, de chorizo, nem chorzio, csak azért írom le, mert 2x is úgy szerepelt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a jelzésért, hogy elírtam :) Mindenképp próbáljátok ki a helyet, ha Vasastan felé járnátok, nagyon kis hangulatos :)

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena