Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2013. január 16., szerda

TROYA - a legjobb török élelmiszer üzlet Budapesten


Hoşgeldiniz! - köszöntött a Troya Török Élelmiszerüzlet tulajdonosa közel 1 hónapja, amikor beléptem a boltjába. 

A Troya közel 1,5 éve nyílt meg Budapesten, amiről én érthetetlen módon csak kb. 1 hónapja szereztem tudomást. Azonnal el is mentem felfedezni a terepet anyummal. Nagy várakozásokkal indultam útnak, miután az üzlet honlapját és a bolt választékát áttanulmányoztam. 

Nagyon sok keleti élelmiszerbolt, fűszerbolt működik már a városban, de egyik sem csak és kizárólag török élelmiszereket árusító üzlet, plusz - amiről én tudok - egyikben sem árulnak friss húst, friss pékárut (igazi török kenyeret), tejterméket ekkora választékban!!!

Forrás: üzlet honlapja
A boltba belépve - mint utólag kiderült - maga a tulaj köszöntött, majd pár perc körülöttünk somfordálás után odalépett hozzánk. Természetesen először érdeklődött, miben segíthet, majd elkezdtünk beszélgetni arról, miután megkérdeztem, mikor nyitotta meg az üzletét, mivel foglalkozott előtte, mióta él Magyarországon, honnan szerzi be a termékeit. Nagyon kedves, udvarias férfi, amilyenek általában a törökök, névjegykártyát is kaptam, mondta, hogy bármikor hívjam, ha valami különleges alapanyagot szeretnék beszerezni vagy megrendelni.


A legjobban a hűtőpultnál voltam elájulva. Legutoljára akkor éreztem így magamat, amikor Helsinkiben lakott még a párom és először elmentünk a Helsinki határában található hatalmas török élelmiszerboltba. Vagy egy órát eltöltöttünk, minden megfogtam, levettem, és kb. 10 hatalmas teli szatyorral mentünk haza. Ott is rengeteg minden kapható volt, amit egy átlag keleti élelmiszerüzletben nem tudsz megvenni, mint ahogy a Troya-ban is. Igazi török sajtokat is lehet kapni, amelyeket utoljára tavaly Törökországban ettem, illetve ahogy a képen is látjátok, rengeteg különbözőféle márkájú és kiszerelésű joghurt is kapható hihetetlenül olcsó áron (1 kg-os joghurt 650 Ft). Amit tudni kell a török joghurtról, hogy ez nem a nálunk kapható vizes, sokszor szinte folyós joghurtféleség, hanem IGAZI joghurt. Sűrű, szinte beleáll a kanál, amikor szedsz a vödörből, érzed, hogy van benne tartalom, teljesen más is az íze. Emellett a legfontosabb tulajdonsága, amivel nem versenyezhet egyik a magyar és kelet-európai piacra gyártott joghurt sem, az a szavatossági idő hossza a felbontás után. A török joghurtnál sose kell aggódj, hogy 1-2 nap után megromlik. Nekem kb. 2-2,5 hétig volt felbontva és még egy picit se volt savanykás szaga vagy íze. Aki nem próbálta még, mindenképpen pótolja.


A hűtőpultban találunk még rengeteg féle márkából sucuk-ot (ejtsd: szudzsuk), azaz a törökök száraz és fűszeres marhakolbászát, valamint ayrant, a sós és habos frissítő joghurtitalt.


Annak aki török édességet szeretne készíteni, megtalálja a tökéletes alapanyagokat hozzá, a baklava-hoz a yufka tésztát, vagy éppen a küneféhez használandó kadayıf tésztát. (Ebből is került a kosaramba, plusz vettem hozzá frissen csomagolt künefesajtot is, ezzel lepem meg ugyanis a páromat a hétvégén Stockholmban. Receptet jövő hétre ígérek csak.) :)



Természetesen itt is megtalálható a fűszer- és magszekció.


Különböző méretű shisha is beszerezhető az egyéb dísztárgyak, tradicionális török teás poharak, teafőzők mellett.


Ami a tejtermékek mellett a leginkább sokkolt, a szó kizárólag jó értelmében, az a húspult volt. A kb. 5-6 méter hosszú pult mögött 3-4 török fiú darabolta a frissen vágott húsokat, az egyik  a fellógatott bárányt vágta fel, a másik húst darált, marhából, bárányból...a harmadik éppen akkor fűszerezte be a húsokat köftének (török fasírtnak). Én ilyen gyönyörű és friss húsokat nagyon ritkán látok sajnos, még a nagy budapesti piacokon is, bármelyikből nyugodt szívvel vettem volna. Ha török ételt készítek, csakis ide fogok járni mostantól húst beszerezni. Lenyűgöző volt.


Persze lehet még kapni zöldségeket is, friss süteményeket is (baklavát, kadayift, sekerparét,  revanit). 

Ha mindez nem lett volna elég, kapható még természetesen mindenféle alap élelmiszer, török kávé, tea, desszert, de még illatszerek is. :) 



Ha kedvet kaptatok, midnenképpen látogassatok el Ti is a Troya Élelmiszerboltba!! 

Troya Török Élelmiszerbolt
Cím: 1081 Budapest, Népszínház utca 40. 
Telefon: 06-1/210-1592

14 megjegyzés:

  1. Köszönöm az információt. Hamarosan én is meglátogatom.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Emese!
    Szeretnem megkerdezni, hogy kaphato-e aboltban Deniz Kadayıfı, vagy be tudna-e nekem szerezni? Koszonom

    VálaszTörlés
  3. Szeretném megkérdezni, hogy gyömbéres- mentás-eukaliptus tea kapható-e?

    VálaszTörlés
  4. Üdvözlet!
    Kérdezném gránátalma bór kapható-e önöknél
    Válasz előre is köszönöm
    Üdv Fábi

    VálaszTörlés
  5. Emberek! Ez nem az üzlet honlapja, hogy válaszolni tudjanak a pontos árukészlettel kapcsolatban!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ennyire nem figyelmesek az emberek...

      Törlés
  6. 3o. évvel ezelőtt jártam Isztambulban nagyon jó élményekkel jöttem vissza ami a mai napig sokszor eszembe jut. Még most is a számba érzem a finom kenyerük ízét és illatát. Vajon még most is olyan ízletes? Valami mek-meknek hívták. Azóta sem ettem olyan finom kenyeret. Szívesen ki látogatnák ujjból. Sok szép látnivalót hagytam magam mögött.

    VálaszTörlés
  7. Szeretném megkérdezni hogy kapható e Tajin cserépedény?? ?

    VálaszTörlés
  8. Novákné! Mek-mek?hahaha :) Ekmek törökül a kenyér. Méghogy mek-mek.:)))

    VálaszTörlés
  9. Tartanak- Ahmad teát, ha igen mikyen tipusokat, és mennyi az ára? Köszönöm.

    VálaszTörlés
  10. Üdv. Érdeklődnék baklava 24 szeletes van e

    VálaszTörlés
  11. Üdvözlöm Önöket
    Török teát szeretnék. Ára érdekelne . Illetve hogy esetleg van a lehetőség szállításra ,postára?

    VálaszTörlés
  12. 100 % gránátalmalé kapható-e boltokban, s mennyibe kerül 1 liter?

    VálaszTörlés

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena