Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. december 24., hétfő

Svéd sáfrányos csiga vanília krémmel - saffransbullar med vanilj


A Facebook nyertesem ajándékcsomagjába a sáfrányos keksz, a saffransskorpor mellé (amelyet az előző bejegyzésemben mindenestül, receptestül bemutattam) a másik népszerű svéd karácsonyi süteményt, a saffransbullar-t készítettem. Szerintem nagyon fini lett, remélem Kingának is ízlett. :)

A receptet a svéd supermarket-lánc, az ICA (ejtsd IKA,nem Ica :) honlapján találtam, ahonnan már eddig is nagyon jó, bevált recepteket töltöttem le. Most se csalódtam.

Hozzávalók (45 darabhoz):
50 g friss élesztő
150 g vaj vagy margarin
1/2 g sáfrány
1,5 dl cukor
5 dl tej
250 g krémsajt (a svédek eredetileg a kesella nevű tejtermékkel készítik, ami Magyarországon nem kapható, de talán a Philadelphia krémsajt állagához áll a legközelebb), de tejföllel is tökéletes lesz
1/2 teáskanál só
1 tojás
17 dl liszt

Töltelékhez:
200 g vaj
1,5 dl cukor
4 teáskanál vaníliás cukor
(+ én most tettem bele még 1 evőkanál fahéjat is)

+ tojás a csigák megkenéséhez, gyöngycukor a díszítéshez (nálam ez most lemaradt, mert  elfogyott, így a legközelebbi stockholmi hétvégén mindenképpen fel kell tölteni a készletemet)


1. Az élesztőt kb. 0,5 dl meleg tejben egy kis cukorral futtassuk fel 35°C-on (sütőben), majd keverjük össze a megolvasztott vajjal és a sáfránnyal.

2. Az élesztős vajas masszát keverjük össze a cukorral, a krémsajttal, a sóval és a tojással, majd szórjuk hozzá fokozatosan a lisztet, és kb. 10 perc alatt gyúrjuk lágy tésztává. Lefedve 30-45 percig kelesztjük meleg helyen (Nyugodtan betehetjük 50°C-os sütőbe, kicsit nyitva hagyva a sütő ajtaját.)

3. Amíg a tészta kel, készítsük el a tölteléket. Egy kis tálkában keverjük össze a puha vajat a cukorral, vaníliás cukorral.

4. Ha a tészta megkelt, osszuk ketté és egyesével nyújtsuk ki lisztezett felületen kb. 25*60 cm nagyságú téglalap alakúra. Kenjünk meg a töltelék felével, hajtsuk ketté a hosszabbik oldala mentén. A rövidebb oldala mentén vágjuk fel a tésztát kb. 2-3 cm vastagságú csíkokra, majd mindegyiket a két végüknél fogva, ellentétes irányba csavarjuk őket, majd formáljunk csigákat a tésztacsíkokból. A kész csigákat helyezzük sütőpapírral bélelt tepsire, majd lefedve kelesszük kb. 30 percig (én ezt a lépést kihagytam és így is tökéletesek lettek).

5. Melegítsük elő a sütőt 200°C-ra.

6. A csigákat kenjünk meg a felvert tojással és ha van, szórjuk meg gyöngycukorral és kb. 8-10 perc alatt süssük aranybarnára.





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena