Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. október 16., kedd

Leila Lindholm - A Piece of Cake könyvajánló


Fantasztikus volt a hosszú hétvégém Stockholmban! Szerdán a szülinapomon érkeztem, M. szuperfinom olasz vacsorával várt, hozzá passzoló spanyol vörösborral, amit még akkor vett, amikor 3 hete Madridban voltunk. 

Csütörtökön-pénteken lakberendeztünk, dekoráltuk a kis lakásunkat, hogy ha jön a bróker (ingatlanügynök) befényképezni a lakást, minden tökéletes legyen. Igaz tavasszal vettük a lakást, de mivel lassan én is költözök, muszáj egy valamivel nagyobbra cserélnünk.

Amíg M. dolgozott csütörtökön-pénteken, napközben én elmentem a szokásos körutamra, benéztem a kedvenc konyhafelszereléseket kínáló üzletbe, ott kb. 1 órát eltöltöttem pusztán nézelődéssel, majd ahogyan még a stockholmi hétvége előtt ígértem Nektek a svéd gasztroblogger Leila Lindholmról szóló bejegyzésemben, csütörtökön délután elmentem Svédország legnagyobb könyv-áruházláncának, az Akademibokhandeln-nek az egyik hozzánk közeli üzletébe az Odenplanon. Nem tudjátok elképzelni mennyi szakácskönyvet lehet kint kapni!!!!! Úgy érzem mindig magam, mint Alice csodaországban. Tavaly, amikor M. Helsinkiből járt még át dolgozni Stockholmba, mindig a Radissonban szállt meg. A tv csatornák között volt egy Stockholm TV elnevezésű csatorna, amin a vendégeknek sugárzotak egész nap Svédországról szóló rövid kisfilmeket, amelyekben  éttermeket, bárokat, szórakozóhelyeket, kulturális programokat, látnivalókat ajánlanak, és különböző érdekes adatokat mondanak el az országról, a svéd emberekről és kultúráról, amelyeket általában nem tartalmaznak az útikönyvek. Ezen "Do you know?" rovatban hangzott el az a számomra érdekes adat, miszerint "Világviszonylatban Svédországban a legmagasabb az egy főre jutó szakácskönyvek száma. Tavaly csaknem átlagosan naponta adtak ki egy szakácskönyvet." Azt hiszem ezek után el tudjátok képzelni, mennyire roskadozhatnak a polcok egy-egy svéd könyvesbolt szakácskönyv szekciójánál.

Annak ellenére, hogy tudtam, mit szeretnék venni, kb minden második könyvet levettem a polcról, átlapoztam. Nem mondom, hogy nem estem kísértésbe még egy-két könyv iránt, de önuralmat tanúsítottam és végül A Piece of Cake-kel a kezemben a kasszához ballagtam.


A könyv egy komplett nemzetközi alap süteményeskönyv, telis-tele finom receptekkel, a kekszektől, a különféle süteményeken és tortákon át a kenyerekig, svéd ún. knäckebröd-ig (magyar neve sajnos nincs, de biztos láttatok már ilyen svéd lapos ropogós kenyeret. Bővebben ITT olvashattok róla. Svédországban kb 20 millió féle változata létezik, itthon talán csak a Wasa kapható, max. IKEA-ban kapható még.), dzsemekig és szószokig. Találhattok még sajttorta, muffin, cupcake, 9 különböző ízesítésű alap piskótareceptet, emellett brióst, a híres provence-i fougasse kenyeret, kovászos kenyeret, 9 különböző scone-t, egészséges tekercseket, dán rozskenyeret, Leila híres vörösáfonyás cipóját és egy sor izgalmas minitortát. De persze megtalálható egy pár klasszikus svéd süteményrecept is, mint például a már emlegetett semlor, a princess tårta vagy épp a kanelbullar.

A könyv fejezetei:
- a kekszes dobozban
- a süteményestálon
- gyümölcslepény, piték
- cupcakek, muffinok
- szerelmes tündértorták
- szörpök és csigák
- fehér kenyér
- egészséges kenyerek és knäckebröd
- sütés nélküli édességek
- szószok, krémek és lekvárok




Nagyon igényes könyv, a 224 oldalon kb. 200 receptet találunk, öröm kinyitni, hát még sütni belőle!! Egy egyszerű, de nagyszerű banános muffint hoztam már Nektek, de aki kíváncsi, nemsokára jövök egy újabb, ezúttal tipikusan svéd recepttel. :)

Välkommen i Leilas värld! Hejdå!

1 megjegyzés:

  1. HELLO! szeretnem kerdezni hogy ha TE tudod , egy csesze liszt peldaul hany dekanak felel meg ,a sved cukraszno receptjei alapjan koszi

    VálaszTörlés

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena