Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. szeptember 29., szombat

Toszkán paradicsomleves - Jamie után szabadon


Lassan véget fog érni a friss, hazai paradicsom szenzonja Magyarországon is (ha pedig már Stockholmban leszek, ott esélytelen lesz jóízű importált paradicsomot venni), ezért mindenképpen el akartam még készíteni ezt a melengető (de nyáron langyosan is ehető) toszkán paradicsomlevest. A recept Jamie Olivertől származik, én kicsit változtattam rajta, pl. a kenyeret kihagytam belőle.

Hozzávalók:
0,5 kg paradicsom
2-3 gerezd fokhagyma
0,5 csokor bazsalikom (kb. 10-12 nagyobb levél)
0,5 l jó minőségű paradicsomlé
só, bors
olíva olaj


1. A paradicsomot meghámozom, cikkekre vágom és egy hőálló tálba teszem. A fokhagymát megpucolom, vékony szeletekre vágom, a bazsalikomleveleket is megmosom, felaprítom, majd mindezt a paradicsomra szórom és leöntöm olíva olajjak. 180-200°C-os sütőőben kb. 15 percig párolom, így sokkal intenzívebbek lesznek az ízek.

2. Ha kész, a paradicsomot egy lábasba átszedem, ráöntöm a paradicsomszószt, +1 dl vizet, sózom, borsozom, majd lassú tűzön 5-10 perc alatt összefőzöm. Jamie ugyan nem írta, de én botmixerrel összeturmixultam kicsit, így sokkal homogénabb lett a leves. Aki így kicsit sűrűnek találja, öntsön még rá vizet.

Meleg nyári napokon, de különösen hűvős őszi-téli estéken igazán melengető vacsora lehet.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena