Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. augusztus 21., kedd

Pâte sablée - Francia édes omlós tészta

A hosszú hétvégére anyum meglátogatott Pesten és az egyéb programjaink mellett, mint mindig, most is sütésre szántuk el magunkat. Először nem tudtuk pontosan, mit készítünk, de egy valami biztos volt, hogy a legújabb szerzeményemből, Michael Roux Tésztavarázs c. könyvéből fogunk választani. Valami édeset, valami könnyűt és aprót. 

Kinyitottam a könyvet, átlapozgattam a gusztusosnál gusztusosabb sós-édes recepteket, végül a híres francia omlós tészta, a pâte sablée mellett döntöttem. Őszintén az én tésztám az eredeti recept szerinti lisztnél többet vett fel (kb. + 5 dkg-ot), de az extra liszt hozzáadása után az eredmény tökéletes volt, tökéletes illattal és tökéletes állaggal, ahogy az a könyvben is látható. 

Lehet, hogy még nem említettem, de az egyik kedvenc süti alapanyagom a citromhéj. Általában majdnem minden süteménybe teszek, amihez szerintem illik és amelynek ízvilágától nem üt el nagyon. Így gondolom érhető, hogy ez az az összetevő, amit nagyon hiányoltam ebből a tésztából. Legközelebb tehát tuti reszelni fogok bele citromhéjat és teszek bele egy zacskó vaníliás cukrot is.

De akkor nézzük először is ezt a szuperül variálható alapreceptet, majd a legközelebbi posztomban pedig megosztom, mire is használtam fel ezt a tésztát.

Hozzávalók:

250 g búzaliszt
200 g puha vaj (kis darabokra vágva)
100 g porcukor (átszitálva)
egy csipet só
2 tojás sárgája



1. A lisztet halmozzuk egy tiszta munkafelületre (vagy ahogy én csináltam, mérjük ki egy nagy tálba), keverjük hozzá a porcukrot és a sót. Adjuk hozzá a puha vajat, majd morzsoljuk el jól a liszttel. Ehhez adjuk hozzá a tojássárgáját és kezdjük el összegyúrni a tésztát. (Az eredeti recept szerint: "Halmozzuk a lisztet egy tiszta munkafelületre és csináljunk a közepébe egy mélyedést. Szórjuk bele a porcukrot, a sót és a puha vajat, majd ujjunkkal kavarjuk össze óvatosan a hozzávalókat. Ehhez adjuk hozzá a tojások sárgáját és dolgozzuk össze a tésztát az ujunkkal." Személy szerint - több éves tapasztalataim alapján - úgy hiszem, ugyanolyan tökéletes tésztát kapunk, ha a tenyerünkkel gyúrjuk a tésztát, nemcsak az ujjunkkal :) )

2. Addig gyúrjuk a tésztát, amíg sima, homogén tésztát nem kapunk. Figyeljünk arra, hogy ne legyen se túl puha, se túl kemény.

3. Ha készen vagyunk, formáljunk labdát a tésztából, csomagoljuk folpackba és felhasználásig tegyük a hűtőbe. A hűtőben kb. 1 hétig, fagyasztóban közel 3 hétig eláll, de a legjobb természetesen frissen felhasználni.

4. Ha előre elkészítjük a pâte sablée-nkat, ne felejtsük el további felhasználás előtt időben kivenni a hűtőből, mert közel 1-2 óra, amire a tészta ismét puha, nyújtható lesz.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena