Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. augusztus 23., csütörtök

Gasztroélmények a hosszú hétvégén - végállomás: Magyar Ízek Utcája

Augusztus 20-án utolsó állomásához érkezett a gasztro hétvége. A nemzeti ünnep keretében idén is megrendezett Magyar Ízek Utcáján a szokásokhoz híven olyan termékeket lehetett kóstolni, amelyek alapanyagukban, elkészítésük módjában a magyar hagyományok szerint készült.

A sétányon végigsétálva pékségekkel, különleges sajtkóstolókkal, különleges biotermékekkel, lekvárokkal, őstermelői gyümölcsökkel, zöldségekkel, idén meglepően sok fröccsstanddal lehetett találkozni. Én természetesen az édességekre fókuszáltam. 

Raj Ráchel flódnija

Idén másodszor volt kint Raj Ráchel és az ő híres flódnija a MagyaR Ízek Utcáján. Szégyen gyalázat, be kell valljam, ugyan 2 percre lakok a  Wesselényi utcai Noé cukrászdájától, de még sose tértem be hozzá. Augusztus 20-áig volt igaz ez az állítás. Amikor megláttam, hogy ő is kint van, nem is volt kérdés, hogy beállok a standja előtt kígyózó sor végére és szépen türelmesen, a 35 fokos napsütésben kivárom a soromat. És megérte!!! Méltán büszke lehet Ráchel a családi receptjükre. Pont ilyen ízharmóniára számítottam. A szilvalekvár, dió, alma és mák együtt tökéletes ízvilágot alkot. Édes és nem gejl. Most értettem meg, amiről Ráchel egy korábbi interjújában mesélt. Érződik benne, hogy szeretettel készíti. Ja, és az, hogy ő is egész nap kint állt a sátorban és személyesen szolgálta ki a vendégeit, az még szimpatikusabbá tette a szememben.


Nem is ragozom tovább, aki még nem kóstolta volna ezt a szuper zsidó süteményt, azonnal pótolja a hiányosságát!


Noé Cukrászda
Cím: 1072 Budapest, Wesselényi utca 13.
Nyitvatartás: minden nap 10:00-19:00, kivéve péntek, akkor 10:00-17:00

Az ország kenyere

2012. augusztus 16-án mutatták be sajtótájékoztatón az idei Szent István-napi kenyeret. A kenyér a Gere Pékség különleges komlós-burgonyás-kovászos kenyere lett. Állagra tökéletes hagyományos magyar kenyér, ízre a komló kiérződik belőle...kicsit kesernyés, sörös utóíze van :)


Az ország tortája 2012

Amikor meghallottam, hogy az idei Magyarország Tortája Pintér Zsolt, veszprémi cukrászmester alkotása, a "Szabolcsi almás máktorta" lesz, tudtam, rossz nem lehet. Ahogy már korábban is írtam, minden formában, felhasználási módon imádom a mákot. A zamatos, kicsit savanykás almával és a lágy vaníliás krémmel szuper ízkombinációt alkottak. 


Magyarország cukormentes tortája 2012

Természetesen megkóstoltuk az idén először elkészített cukormentes országtortát, az "Almatorta egressel"-t is, a Zila Cukrászda jóvoltából. Sajnos ez hamarabb elfogyott, mint hogy lencsevégre kaphattam volna.

Teljes mértékben támogatom az Egy Csepp Figyelem Alapítvány ezen figyelemfelkeltő kezdeményezését, miszerint a cukorbetegeknek és az egészségtudatosabb sütiimádóknak is szeretnének kedvezni azzal, hogy megmutatják, igenis lehet finom, ízletes süteményt készíteni hozzáadott cukor nélkül.  

Mindkét torta finom volt, bár nekem a máktorta ízlett jobban, egyrészt a mák miatt, másrészt összhatásban is könnyedebb, kevésbé édes volt. 

A torták receptjei elérhetőek a Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestületének honlapjáról az alábbi linken.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena