Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. június 6., szerda

Marcipános kanelbullar vagy fahéjas karlsbaderbullar?

Nagy döntést hoztam a hétvégén. Az összes svéd bullarféleséget kipróbálom, ehhez meg fogom minden létező fajtáját sütni. Június 11-én megyek ki Stockholmba egy hétre, kedden elmegyek a kedvenc könyvesboltomba és megveszem azt a könyvet, amivel már nagyon régóta szemezek és ami hagyományos svéd sütemény-, tortarecepteket tartalmaz. 

Tudom, hogy tartozok még Nektek, nem felejtettem el mit ígértem néhány napja a Kanelbullar-ról szóló postomban, hogy nemsokára jön hozzá a recept is. Nahát eljött ennek is az ideje. 

A sütést Cupcakesfluffan Karlsbaderbullar receptjével kezdtem (a karlsbaderbullar vajjal és marcipánnal van töltve), lépésről lépésre követtem is a receptet. Egy ideig...még mielőtt feltekertem volna a tésztát, arra gondoltam, miért is ne szórhatnám meg fahéjjal is? Mindenki maga döntse el, mi sült ki ebből a végén... marcipános kanelbullar vagy fahéjas karlsaderbullar. Ahogy tetszik.


Hozzávalók (10-15 darabhoz):
75 g vaj (szobahőmérsékletű)
3 dl liszt
1 evőkanál cukor
1 tojás
1/3 csésze tej
25g élesztő

A töltelékhez:
25 g vaj (szintén szobahőmérsékletű)
75 g marcipánmassza
3-4 evőkanál fahéj

+ tojás és gyöngycukor (svédül: pärlsocker - Sajnos ezt a fajta cukrot én eddig csak Svédországban láttam, vettem, így Magyarországon sima kristálycukorral is nyugodtan készíthető.)

Az élesztőt morzsoljuk a langyos tejbe, adjunk hozzá egy teáskanál cukrot és kb. 5-10 percig hagyjuk felfutni az élesztőt, amíg kb. duplájára nem nő.

Keverjük össze és morzsoljuk el a vajat a liszttel egy nagy tálban. Adjuk hozzá a maradék cukrot, tojást és a felfuttatott élesztőt. Kb. 5-10 percig gyúrjuk a tésztát, amíg egy szép sima, lágy tésztát nem kapunk. Tegyük félre és kb. 10-15 percig hagyjuk pihenni, kelni a tésztát. 


Ha a tészta megkelt, nyújtsuk ki egy lisztezett felületre (kb. 20x30 cm-esre) Kenjünk meg először a vajjal, szórjuk meg a fahéjjal, majd reszeljünk rá marcipánt. 


A most következő lépésnél két különböző módon lehet formázni és feltekerni vagy csavarni a bullar-t.

Félbehajthatjuk a tésztát, kb. 1 cm-es csíkokra vághatjuk, majd a két végét tartva ellentétes irányba elkezdjük csavarni a tésztát, majd spirál alakú csigákat formázunk a tésztából.

A másik lehetőség (ami valamivel talán gyorsabb is és ahogyan az előző kanelbullar-os postomban is szerepelt), hogy a hosszabbik oldalánál kezdve feltekerjük a tésztát, kb. 10-15 szeletre vágjuk és bullar sütőpapírban a tepsire helyezzük.

Kb. 40-60 percig hagyjuk kelni a már készre formázott csigákat. (Be kell valljam, én tegnap nem hagytam kelni őket, egyből mentek az előmelegített sütőbe, de szerintem így is tökéletesek lettek.)

Melegítsük elő a sütőt 225°C-ra. A csigákat kenjünk meg tojással, szórjuk meg gyöngycukorral (vagy ennek hiányában kristálycukorral) és a sütő középső rácsára téve kb. 8-10 perc alatt süssük készre őket. 




Afiyet olsun!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena